شهردار اردبیل:

پلی که 14 ماهه در اردبیل تکمیل می‌شود

شهردار اردبیل گفت:پل آقا باقر اردبیل که به پل شهید خلبان ذاکری معروف است در کمتر از چهارده ماه تکمیل و آماده افتتاح است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نگاه از اردبیل، محمود صفری، شهردار اردبیل در بازدید از آخرین وضعیت تقاطع غیرهم‌سطح شهید خلبان ذاکری در اردبیل اظهار کرد: این پروژه با 80 درصد پیشرفت، مراحل نهایی را سپری می‌کند و امیدواریم تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: احداث این پل نه‌تنها در تردد محدوده نیار تسهیل ایجاد می‌کند، بلکه برای ایستگاه راه‌آهن اردبیل گشایشگر مؤثر و تسهیل‌گر بهتری در عبور و مرور مردم خواهد بود.

 

شهردار اردبیل تصریح کرد: احداث این پل به کاهش بار ترافیکی در بزرگراه بسیج منجر شده و اهالی و ساکنان این منطقه در کنار مسافران قطار اردبیل می‌توانند به راحتی در مسیر میدان نیار، آزادگان و آب‌برگلو تردد کنند.

 

صفری خاطرنشان کرد: هم‌پیمانکار این پروژه با تلاشی شبانه‌روزی و بر اساس طرح ارائه‌شده، این پل را در حال اجرا دارد. وزیر و بزرگراه و احداث این پل به طول هزار متر می‌تواند از بار ترافیکی این مسیر بکاهد.

 

وی بیان کرد: مهندسان حتی در سخت‌ترین روزهای زمستان در روند اجرای این پروژه در محل حاضر شده و بیش از پانصد شمع‌گذاری را در مسیر پروژه انجام دادند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

 

شهردار اردبیل به 300 هزار متر مکعب خاکبرداری، هزار و 500 متر مکعب آرماتورگذاری و 350 هزار متر مکعب بتن‌ریزی در این مسیر اشاره کرد و افزود: این پل یکی از پل‌های باکیفیت شهر اردبیل محسوب می‌شود.

 

صفری ادامه داد: قرار بود پل شهید خلبان ذاکری با 700 میلیارد تومان اعتبار به سرانجام برسد که با توجه به نوسانات قیمت بازار، پیش‌بینی می‌کنیم تا هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شود.

 

وی گفت: قرار بود این پروژه سه سال اجرایی و عملیاتی شود، اما با تلاش شبانه‌روزی در کمتر از چهارده ماه آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

 

شهردار اردبیل به پیشرفت هشتاد درصدی این پروژه اشاره کرد و افزود: تا شهریور ماه پل شهید خلبان ذاکری را تکمیل و تحویل خواهیم داد تا در این مسیر تسهیل‌گری تردد و عبور و مرور انجام شود.